CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Food Talk


ShoutMix chat widget

Monday, February 21, 2011

My red velvet cake (2nd try)

Projek mlm minggu..aku tido kul 2 pagi mlm tadi dibuat dek kek nih! Memang berhantu!Sanggup aku tunggu kek ni sejuk sebab tak sabar nak lepa frosting.....jgn ikut mcm ai ye kawan..tak menyabo!Kalau mcm ni peel nye, nak masuk Junior Master Chef pun tak lepaih!(ehek...dah tua2 ade hati nak masuk kategori junior hehehe)

Resepi di sini: Red Velvet Cake.Utk frosting, aku gantikan whipping cream dgn Natural/Plain flavour yogurt....so frosting dia rasa tangy /masam2 sket..yang dulu tu rasa maness...

Rasanye ni lawa sket dari aku buat dulu (perasan!)ekekekeke...senonoh la sikit ikut standard aku yang novice dlm deco2 ni dan layernye pun nampak...puas hati buat kali ni..pas ni puasa lah buat red velvet sebab bhnnye mahai! :) hehehe..

2-layers...takmo derhaka dah mandai2 nak wat 3 layers...hik hik hik
Ape lagi amik ler sudu....

Bismillah....Ngap!

13 comments:

HomeKreation said...

Salam Catlina. Wah, menarik nya kek ni, lum cuba lagi... masuk list dulu.

Fairyfarina said...

tahniah..looks yummy!

CatlinaFly said...

along roz: :) try lah kak..pastu akak deco mesti cantik..tak mcm sy keras giler tgn nih huhuhu

CatlinaFly said...

fairyfarina: tq..:)

HaSue said...

cantiknyerr...
sedap tak kek nih?aritu nampak jer org buat tp x sampai seru nak buat coz kek sponge2 nih kurang laris kat umah ni..tp kalo sedap nak gak cuba..hihi

CatlinaFly said...

hasue: heheh ni moist cake..cubalah..sedap..mcm kek chocolate moist...bukan kek span..berat gak lah kek ni, cmpur frosting dia kalau timbang dekat 1.5 kilo kot..:)

buatlah, konfem laku!:)

indahhouse said...

salam kak catlina,
hehe.. ada lagi ke red velvet? aduh, sana sini red velvet. Suka nengok. Glemernya kek ni kan?

*∽ IZAN ∽* said...

fuhhh.. tangkap lelehhh

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam cat..dlm dok bz2 ,sempat lagi buat kek red velvet nih!htr k.atie sepotong...hihi

CatlinaFly said...

nur: hehhe..tu lah..dapat buat, dapat rasa, puas hati dah..pas ni rehat lama sikit pun takpe sebab dah tau camne rasa dia...kalau beli kat kedai, sebijik mahei gak nih

CatlinaFly said...

izan: ngencess hik hik

CatlinaFly said...

kak atie..hihi entry lama ni kak..dah lama tak wat kek2 bagai nih..

sue-sama said...

nampak sdappp...nak terer wat kek jgk :(