CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Food Talk


ShoutMix chat widget

Friday, August 20, 2010

Baby food:Sup tomato dan oat

Bila E-ein dah boring dgn sup biasa, aku try masak sup ni pulak.Kata pengasuh, E-ein suka sgt sup tomato dan oat ni.Sangat yummy, aku dah try rasa k dan bau dia wangi(oat + tomato).Utk E-ein aku hidangkan bersama nasi sebab sejak dah besar sikit ni E-ein tak suka bubur atau makanan lembik2(dia geli ok, kuih lapis dgn kuih seri ayu pun dia leh geli hahahaha).Sesuai utk toddler 1 year ++.Utk below 1 tahun boleh juga, tapi kena blend lah(utk E-ein, aku tak blend, masak kasar2je-maknanye tomato just belah 4, carrot belah bentuk bunga,bila rebus dia hancur sikit).Baby /toddler satisfaction guaranteed!Note: Tomato bagus utk penghadaman.E-ein ni selalu kena sembelit sebab dia minum susu berasaskan soya....

Resepi dari sini: Mama, saya lapar

Malas nak taip resepi, so kalau nak try, klik gmbr ni utk enlarge ok?

** boleh tukar carrot dgn kentang, brokoli @ kobis/bunga kobis

No comments: